تاریخچه تولید دستمال کاغذی

تاریخچه تولید دستمال کاغذی

معمولا هنگامی که برای خرید دستمال کاغذی به فروشگاه یا سوپرمارکت می‌رویم، از فروشنده می‌خواهیم به ما یک جعبه دستمال کلینکس بدهد. کلینکس (Kleenex) از محبوب‌ترین برندهای دستمال کاغذیست که امروزه برای شناسایی این محصول از نام آن استفاده می‌کنیم. با نگاهی به تاریخچه تولید دستمال کاغذی و دستمال توالت می‌توان با فراز و نشیب‌های تولید این کالای ضروری بیشتر آشنا شد.

تاریخچه تولید دستمال کاغذی

در اکثر نقاط دنیا دستمال توالت از جمله کالاهایی است که معمولا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و ارزش آن در زندگی وزمره نادیده گرفته می‌شود، تا زمانی‌که کمبود یا نبود آن احساس شود. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که مردم قبل از اختراع دستمال توالت چگونه بهداشت خود را رعایت می‌کردند؟ و یا چه مدت است بشر از این محصول استفاده می‌کند؟ پاسخ به این سوالات ممکن است شما را متعجب کنند.

شاید این مطلب برای شما هم جالب باشد :  فول کات عرض 41

 

 

قبل از دستمال توالت، مردم معمولا از هر آنچه برای بهداشت شخصی رایگان و در دسترس بود استفاده می‌کردند. متأسفانه، بسیاری از گزینه‌ها کاملا دردناک بودند: تراشه چوب، یونجه، سنگ و حتی طناب‌ لنگرهای فرسوده. رومیان باستان با نصب یک تکه اسفنج روی یک میله چوبی برای تمیز کردن خود استفاده می‌کردند که در سطل آب نمک قرار داشت و همه آن را به اشتراک می‌گذاشتند. برگ، پارچه کهنه و خزه برخی از گزینه‌های کمتر دردناک (و احتمالا بهداشتی‌تر) بودند. افراد ثروتمند از پشم، توری یا پارچه‌های نرم‌تر استفاده می‌کردند.

در واقع، ایده دستمال توالت به چین قرون وسطا برمی‌گردد، زمانی که یکی از امپراطورهای چین از کاغذهای ۶۰ در ۹۰ سانتی استفاده می‌کرد. از آن زمان تاکنون هزاران سال است که از کاغذ در سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شود. در اواخر قرن ۱۵، کاغذ به راحتی در دسترس قرار گرفت، بنابراین از روزنامه معمولا به عنوان کاغذ توالت استفاده می‌شد. در دوران مدرن‌تر، آمریکایی‌ها از کاغذ مجلات استفاده می‌کردند.

دستگاه تولید دستمال کاغذی جعبه ای

چگونه دستمال کاغذی تولید میشود ؟

مرحله 1) ماده اصلی تشکیل دهنده ی دستمال کاغذی درختان هستند، در کارخانه ای پوست درختان برداشته میشود، و طی فرایندی درختانی که پوست آنها برداشته شده است به لایه های نازکی تبدیل میشود، لایه بیرونی آنها تا جایی که ممکن باشد به صورت نازک گرفته میشود.

مرحله 2 ) لایه های بریده شده به قطعات چیپس مانند در سایزهای برابر (حدود 1 در 1.4 اینچ در می آید) ، این قطعات کوچک آسانتر له خمیر چوب تبدیل میشوند.

مرحله 3 ) تکه چوب های تولید شده (که چیزی در حدود 50 تن هستند) همراه 10000 گالن مواد شیمیایی پخت و پز ترکیب میشود ، سپس دوغاب تولید شده به اجاق های فشار با ارتفاع حدود 18 متر به نام دایجستر (هاضم) فرستاده میشوند.

مرحله 4 ) در خلال پخت مواد که ممکن است تا 3 ساعت طول بکشد، بخش عمده ای از رطوبت چوب بخار میشود ( تکه های چوب شامل تقریبا 50٪ بخار هستند ) ، وزن مخلوط حدود 25 تن کاهش میابد که متشکل از ، سلولز ، فیبرها ، لیگنین (الیاف چوب متصل به هم ) و دیگر مشتقات است.

مرحله ی5) خمیر کاغذ تولید شده به داخل سیستم های شوینده ی چند مرحله ای فرستاده میشود ، که در آن قسمت ، مواد لیگنین و ماده های شیمیایی پخت و پز، از برداشته میشوند، سپس مایعی که مشروب(روغن) سیاه نام دارد ، از خمیر کاغذ جدا شده و به مرحله ی دیگری از تولید ارسال میشود .

مرحله 6) خمیرهای شسته شده به همراه مواد سفید کننده ی گیاهی طی یک فرایند چند مرحله ی شیمیایی رنگ های حاصله از فیبر را از بین میبرد. لینگن باقی مانده، چسبی که فیبرها را به هم متصل میکند ، رنگ کاغذ را به مرور زرد میکند و باید سفید شوند، تا کاغذی سفید رنگ را تولید کند.

دستگاه دستمال کاغذی چاپ باریواندر عرض 120

تاریخچه ساخت دستمال کاغذی

مرحله 7) جهت تولید کاغذ انبار شده، خمیر دوباره با آب ترکیب میشود ، مخلوطی که 99.5 درصد آن آب و 0/5 درصد آن را فیبر تشکیل میدهد. کاغذ های ذخیره شده به داخل صفحات مشبک، که باعث چلانده شدن و آبکش شدن مقدار زیادی از آب میشود، افشانده میشود، این مرجله صفحه های مات شده ای به پهنای 18 فوت (5/5 متر) را در با سرعت 6500 فوت (1981 متر) در دقیقه تولید میکند.

مرحله 8) صفحات مات به داخل سیلندر هایی عظیمی که یانکی درایر نام دارند منتقل میشوند، و در آنجا فشرده شده و خشک میشوند، و به رطوبت نهایی 5 درصدی میرسد.

مرحله 9) سپس ، کاغذ ها کریپ مشوند، فرایندی که آن را بسیار نرم کرده و اندکی پرچین مانند میکند. در خلال کریپ کردن کاغذ به واسطه تیغ های فلزی کاغذ ها خراش بر میدارند، این تاحدودی باعث انعطاف پذیری بیشتر کاغذ میشود ولی قدرت و ضخامت آن کاهش میابد، و بعد خشک شدن تقریبا متلاشی میشود. این تولید باسرعت یک مایل در هر دقیقه انجام میشود، و برروی ریل های بزرگی پیچیده مشوند.

مرحله 10) کاغذها بر روی ماشینهای مبدل بارگذاری می شوند، پیچ های آنها باز شده، بریده میشوند و دوباره به لوله های مقوایی نازک پیچیده مشوند، سپس این دسته های پیچیده شده به کارخانه های برش و بسته بندی جهت محصول نهایی فرستاده میشوند.

فهرست مطالب

تاریخچه تولید دستمال کاغذی

فیسبوک
توببتر
واتساپ
تلگرام
پرینت
ایمیل
Pinterest

ما را دنبال کنید :

مشاوره و انتخاب دستگاه

با ثبت فرم زیر از تخفیفات ویژه M.B.A برخوردار شوید .

درخواست مشاوره رایگان و  استعلام قیمت می توانید از طریق فرم زیر شماره همراه خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود .